بشقاب پرنده یا اشیاء نورانی ناشناخته؟
 
ذرّه ای هستم
ذرّه ای هستم و در کوی تو ام جای خوش است...
 
 

بی‌شک اولین چیزی که با شنیدن عبارت بشقاب پرنده به ذهن انسان می‌رسد، حادثه راسول است. در واقع داستانی هیجان‌انگیز‌تر از این نمی‌تواند وجود داشته باشد که نشان دهد ما در این جهان تنها نیستیم، موجودات دیگری هم هستند که به سیاره ما سر می‌زنند و بعضی مواقع سقوط می‌کنند، بسیاری از دولت‌ها از این ماجرا  آگاهند و این مساله را از مردم خود پنهان می‌کنند؛
در تمامي گزارش هاي رسيده مبني بر ديده شدن جسمي پرنده در آسمان، تا به حال هيچ موردي مانند حادثه راسول در سال 1947 جنجال به پا نکرده است. نه تنها ديده شدن يوفو در آن زمان تبديل به خبري داغ شد بلکه هنوز هم هنگامي که گزارش ديده شدن شيء عجيب در آسمان داده مي شود آن را با مورد راسول مقايسه مي کنند. در بيست و پنجم ژوئن سال 1942، داندانپزشکي با اداره پليس تماس گرفت و گزارش ديده شدن جسم پرنده اي را که تقريبا يک دوم اندازه ماه کامل بود مطرح کرد. دو روز بعد، شخص ديگري در يکي از شهرهاي مکزيک خبر داد که جسم سفيد درخشان پرنده اي را در بالاي پايگاه نظامي وايت سندز ديده است و دقيقا در همان روز، يکي از کاپيتان هاي آن پايگاه گزارشي مشابه را به فرمانده خود داد. چند روز بعد، يک متخصص و چند تکنسين همراه او که در همان پايگاه مشغول فعاليت بودند از ديده شدن صفحه بزرگ نقره اي رنگي که بر فراز صحرا به طرف شمال در حال حرکت بود خبر دادند. در دوم جولاي يعني يک ماه بعد، گزارشي مبني بر ديده شدن يوفو در سه منطقه آلماگرودو، وايت سندزوراسول به دست ماموران پليس رسيد و در همان روز، گزارش خانم و آقاي دان ويلمونت از راسول صحه برچنين مطلبي گذاشت. داستان ديده شدن بشقاب پرنده توسط مک از اين قرار است: مک همراه دو تن از فرزندانش در استراحتگاهشان خوابيده بودند که ناگهان صداي رعد و برق و توفان همه جا را پر کرد. مک فکر کرد که در آن موقع از سال، بارندگي خيلي دور از ذهن است و به ندرت اتفاق مي افتد. خواست بلند شود و به بيرون سري بزند اما هوا بسيار بد بود و ترجيح داد صبح زود به اراضي خود سرکشي کند. صبح که شد پسر يکي از همسايه ها به نام دي پراکتر هم همراه مک به راه افتاد تا به حصار سرکشي کنند تا اگر توفان آنها را شکسته تعميرشان کنند. هنوز چند صد متري دور نشده بودند که با منظره عجيبي رو به رو شدند. با تعجب ايستادند و به تکه هاي جسم عظيم ناشناخته اي که انگار با سرعت بسيار به زمين برخورد کرده و در آن فرو رفته بود خيره شدند. مک و پسرک تکه هايي از آن شيء ناشناخته را با خود به خانه بردند. وقتي به خانه رسيدند مک موضوع را با عمويش در ميان گذاشت و عموي مک به او گفت که فورا بايد پليس را در جريان بگذارد و مرد دامدار هم همان کاري را کرد که از او انتظار مي رفت. بعد از بازشدن پاي رسانه ها به اين ماجرا، يکي از فرزندان مک در اين باره گفت: «چيزي شبيه به فويل آلومينيومي يا تکه هاي کاغذ واکس زده بود. به نظر مي رسيد که روي آنها اعداد و حروفي حک شده که خوانا نبودند. روي بعضي از اين تکه ها نقش و نگارهايي بود که وقتي در آفتاب نگاهشان مي کرديم شبيه گل بودند و روي تکه هاي ديگر انگار که نواري چسبانده بودند اما نمي شد آنها را جدا کرد. به خاطر اين مي گويم حکاکي ها شبيه اعداد بود که آنها به شکل ستوني نوشته شده بودند، منظم و زيرهم. من مطمئن هستم که بالن نبود زيرا بارها بالن را چه در هوا و چه از نزديک ديده بودم. حتي يک بار هم يک بالن اکتشافي ژاپني در اين ناحيه فرود آمده بود و همگي ما براي ديدنش به آنجا رفتيم. تکه هاي باقيمانده آن شيء ناشناس اصلا شبيه بالن نبود».

عصر آن روز دي پراکتور تکه ها را به والدينش نشان داد. آنها هم نظر مشابهي داشتند: «جنس آن تکه ها کاغذي نبود، چوبي هم نبود چون ما سعي کرديم يکي از آنها را بسوزانيم اما آتش نگرفت. هيچ لبه تيزي نداشت و خيلي نازک و سبک بود. صخامتش شايد کمي از يک مداد بيشتر بود».
پس از دريافت گزارش ها، کشف يوفو توسط ارتش، تيتر اول روزنامه ها شد، اما هنوز 24 ساعت از انتشار آن نگذشته بود که خبر نقض شد و اعلام کردند چيزي که رويت شده، يک بالن اکتشافي بوده که دچار حادثه شده و سقوط کرده است. و بدين ترتيب اين خبر به همان سرعتي که در سراسر دنيا پيچيد، به همان سرعت هم از اذهان عموم پاک شد. در رابطه با پرونده راسول شاهدان فراواني وجود دارد تا جايي که يکي از افسران بازنشسته نيروي هوايي تاکيد دارد که او اولين کسي بود که بشقاب پرنده را ديده و زني به نام ليديا اسلپي مي گويد: «من در آن زمان در ايستگاه راديويي کار مي کردم. ارتش به ما دستور داد که به هيچ عنوان از چنين موضوعي صحبت به ميان نيايد و حتي پيکرهاي مردان کوچک فضايي را که از داخل بشقاب پرنده بيرون آورده شده بودند به سرعت مخفي کردند». پس از اين ماجرا اسناد و مدارک بسياري به رسانه هاي مختلف فرستاده شد تا وجود چنين جرم آسماني پرنده اي اثبات شود اما از آنجا که به نظر يوفوشناسان هيچ کدام به صورت رسمي سنديت نداشت، نمي شد به طور کامل به آنها اعتماد کرد.

دیدن شیئ نورانی یا توهم؟

باید توجه کنیم که بررسی گزارشهای مشاهده بشقاب پرنده توسط افراد مطلع و آشنا، فقط معتبر است. زیرا، بسیاری از کسانی که مدعی مشاهده بشقاب پرنده شدند، اشیاء یا پدیده‌های شناخته شده را به عنوان بشقاب پرنده تلقی کردند. مشهورترین و آشناترین این اشیاء یا پدیده‌ها عبارتند از: موشکهای پرتاب شده توسط هواپیما، ماهواره‌های برخاسته از زمین، شهاب، قطعات شهاب سنگ خرد شده که با انعکاس نور خورشید روشن دیده می‌شوند، روشن شدن ابرهای ارتفاع پایین توسط خورشید، طبقات موشکهای حامل، نورهای به رنگهای مختلف حاصل از سوختن ماهواره‌ها در جو، گلوله‌های منور نظامی، هواپیماهایی که فرود آمدنشان را علامت می‌دهند، بالونهای آزمایش، کره‌های درخشان یا قرصهای براق و روشن حاصل از انعکاس نور توسط سطوح خارجی هواپیماهای مدرن، دنباله بخار هواپیماها، سطح بالونهای آزمایشی و هر سطح صیقل داده شده، حشراتی که در ارتفاعات خیلی بالا پرواز می‌کنند، پرندگان، هاله نورانی اطراف خطوط سیمهای انتقال برق فشار قوی در اثر احاطه شدن با کریستالهای یخ در زمستان، سیارات، ستاره‌های درخشان، نورافکن، اعلانات نورانی بدنه هواپیما، امواج انعکاس یافته رادارهای دور برد روی صفحه رادار (در اثر تغییرات محلی جو)، هواپیماهای بدون خلبان، سراب نوری جو، سراب الکترونیکی یونوسفری، کاغذ سفید سرگردان در هوا که در اثر تابش نور خورشید درخشان دیده می‌شوند، حباب کف و غیره.

 

بشقاب پرنده ها در ایران

در دوره جدید که موج رویت بشقابهای پرنده به اوج رسید نام ایران نیز در بین کشورهایی قرار گرفت که نه تنها تعداد قابل توجهی گزارش از آن مخابره می‌شد، بلکه تعدادی از گزارش های مهم از نظر طرفداران وجود بشقاب های پرنده در ایران رخ داده بود.

در این بین یکی از گزارشها اهمیت بیشتری داشت، شی ناشناس پرنده که در بامداد روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۷۶ در تهران دیده شد. بر اساس گزارشی از این ماجرا که در ۳۱ اگوست ۱۹۷۷ منتشر شد، ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب ۱۹ سپتامبر تلفن هایی از منطقه شمیرانات به نیروی هوایی ارتش ایران زده می‌شود و طی آن گزارش رویت یک شی پرنده ناشناس در افق شمالی گزارش می‌شود. دقایقی بعد برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران حضور این جرم را در رادار خود تأیید می‌کند و بلافاصله یک فروند هواپیمای شکاری به تعقیب آن بر می‌خیزد. 

http://i8.tinypic.com/6bbcizk.jpg

 

تصویری از بشقاب پرنده ای دیگر که توسط نوجوان 16 ساله به نام جمشید سعیدپور در 13 می 1978 ساعت 4 صبح گرفته شده است و در تمام دنیا مخابره شد. این یکی از معروفترین گزارشهای رویت بشقاب پرنده در ایران است.

 

گزارشهای دیگر از ایران:

 

داستان بشقابهای پرنده در ایران برای چندین سال دوران آرامی را سپری کرد تا اینکه از اوایل دو سال گذشته و با مشاهده اشیا نورانی در برخی شهرها بار دیگر داستان از نو آغاز شد. اولین گزارشها از مرزن آباد و سپس بابل و مشکین شهر آغاز شد. جایی که گویهای نورانی می‌توانست علاوه بر اینکه موجب وحشت اهالی شود حتی خسارات زیادی به جای گذارد. این پدیده که همزمان در برخی از کشورهای جهان هم رویت شد به سرعت مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه به زودی مشخص شد. آذرگویهای گلوله‌ای که یک پدیده نادر ولی شناخته شده‌است، البته در مورد بابل گونه‌ای از تخلیه انرژی ژئو فیزیکی علت اصلی حادثه اعلام شد، اما مشکین شهر نه تنها پایان داستان آذرخشهای گلوله‌ای را رقم زد آغاز فصل جدید بشقابهای پرنده نیز از همانجا آغاز شد.

 

 

۲۵ و ۲۶ فروردین ماه ۱۳۸۳ خبرگزاری ها خبر مشاهده شی ناشناس نورانی را در آسمان مشکین شهر و اردبیل دادند، بلافاصله صدا و سیما تصاویری که توسط یک دوربین آماتوری از این اجرام تهیه شده بود منتشر ساخت و بدین ترتیب موج جدید آغاز شد. خبرگزاری ایرنا در کمتر از ۷۲ ساعت بیش از ۶ خبر از رویت این اجرام در آسمان شهرهای مختلف ایران از مشکین شهر و اردبیل گرفته تا گنبد کاووس و تبریز و اراک و اشنویه و سنندج و... منتشر کرد. گزارش اول از دو شی پرنده ناشناس در آسمان سخن می‌گفت که تلألوئی با رنگهای مختلف داشتند و حرکتهایی نامشخص در آسمان انجام می‌ دادند هنوز درباره این گزارش نمی‌ توان اظهار نظر کرد، چرا که هیچ داده مشخصی از آن وجود ندارد. اما در بقیه موارد با شی درخشان در افق جنوب غرب یا شمال غرب مواجه شدیم که حتی از آن هم تصاویری تهیه و پخش شد. به غیر از گزارش اول که مانند رویت بسیاری از اجرام پرنده اطلاعات ناقص و نامشخصی دارد، برای بقیه پاسخ قاطعی وجود دارد. چیزی که حتی باور آن نیز مشکل است که چطور چنین شمار زیادی از مردم و رسانه‌ ها به آن بی‌ توجه بوده‌ اند.

 

گزارش ایرنا از دیده شدن این شی در تبریز را مرور کنید:

 

تعدادى از شاهدان عینی گفتند یک شی نورانی را چهارشنبه شب در آسمان تبریز مشاهده کرده‌اند. به گفته آنان، این شی که طیفهایی از نورهاى قرمز، آبی و سبز از آن به سرعت ساطع می‌شده است، مقارن ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه درجنوب آسمان تبریز در منطقه ولیعصر رویت شد ...، در طرفین این شی نورانی دو بازوى نورانی خط گونه وجود داشت. یکی از شاهدان افزود این شی از سمت شرق به غرب با سرعتی بسیار کند و غیر محسوس در حرکت بود.

یک شی نورانی بار دیگر سه شنبه شب در ارتفاع پائین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس دیده شد. به گفته منابع مردمی، این شی از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ دقیقه در آسمان ظاهر شده و رنگهاى مختلف از خود انعکاس می‌ داد. این شی نورانی، کم کم در آسمان ناپدید شد. دوشنبه شب نیز یک شی نورانی در ارتفاع پایین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس مشاهده شده بود.

 

دوشنبه شب نیز یک شی نورانی در ارتفاع پایین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس مشاهده شده بود. "ایرنا" گزارش داده بود که این شی به مدت ۹۰ تا۱۲۰ دقیقه در آسمان ظاهر شده و رنگهای مختلف از خود انعکاس می‌داد. از این شی نورانی، دو نور جدا شده و کم کم در آسمان ناپدید شد.

در ساعت ۲۲:۱۵ پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ شیئی نورانی به مدت ۱۰ دقیقه در ضلع شمالی آسمان گنبد کاووس مشاهده شد که ابتدا به صورت حبابی بود که داخل آن یک نور روشنی بود،سپس این حباب به دوقسمت تقسیم شد و یک شکل مخروطی کنار آن تشکیل شد و در آخر بصورت غباری آسمان را گرفت و ناگهان ناپدید شد.

 

http://www.1doost.com/Files/Pictures/1390/08/26/Ufo_dr_adib/001.jpg

تصویری از بشقاب پرنده سال 1355 تهران گرفته شده در عباس آباد تهران(محدوده خ شهید بهشتی فعلی)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 شهريور 1393برچسب:بشقاب پرنده,شیئ نورانی,یوفو,تصویر,عکس, :: 11:50 :: توسط : ذرّه

درباره وبلاگ
... .... سلام قولا من ربّ الرّحیم .... ... این صفحه ، مجالی شد برای نمایاندن آنچه که در گلویم مانده و راه را بر نفس گرفته امید آنکه مایه آرامش باشم و نه رنجش
آخرین مطالب
نويسندگان

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 153
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 225
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 36325
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1